Am încercat

Un mini-vlog de programare pe YouTube. Pentru începători, dar mai ales nu numai. 🙂 Deși pe alocuri, inclusiv cel mai recent episod – dedicat special – pentru copii.

Am încercat asta dintr-un fel de egoism: n-am ținut de multă vreme vreun training și – ce să fac – mi-era dor să mă entuziasmez un pic. După cum poate știți, îmi place mult să programez, dar și să arăt altora, dacă sunt interesați, câte ceva în acest domeniu. Desigur, dacă e un subiect pe care-l stăpânesc, ori dacă e ceva interesant și pot învăța și eu din mers. Și mă bucur dacă e de folos, până la urmă, și acelor altora.

Mi-am dat însă repede seama publicând videoclipuri – înainte de a trece la episoade marcate cu câte două cifre – că nu este chiar așa cum speram. Pentru mine, cel puțin: este altfel când prezint un subiect în mod interactiv, uneia sau mai multor persoane prestabilite, care-mi pun întrebări și mă ghidează în direcția dorită de dânșii, atunci când și acolo unde se poate, nepărăsind desigur programa ce poate a fost de asemenea aleasă anterior, de comun acord. Este mult mai interesant atunci.

N-am zis că ar trebui neapărat să am cursanții în fața mea. Teoretic, ei pot fi oriunde și aș putea doar trece pe live-uri ca să-mi fac damblaua. Dar pentru prima oară atunci ar apărea o problemă: aș avea nevoie de participanți, respectiv de abonați. Pe care, recunosc, nu-i am (referindu-mă la YouTube).

Pe de altă parte, nici n-am făcut reclamă canalului menționat; nici măcar n-am prea postat public (excluzând câteva tweet-uri) despre videoclipurile postate. Pentru că așa cum am tot indicat mai sus, totul a fost o încercare personală. Și nici nu mi-am propus să am succes. Dar ca să pot ajunge la a ține live-uri nu merge așa.

Sunt sigur însă, cercetând interesul generat – chiar și așa, pe nepromovate – că nu-i cazul să mă mai complic. Nu voi încerca deci nici un ad campaign și nici nu voi adresa rugăminți de a apăsa butonul Subscribe ca să ajung mai departe. (Iar dacă ați urmărit videoclipurile n-ați putut auzi așa ceva în niciun episod: prefer finalurile simple, cu mulțumiri pentru prezență.)

Voi rămâne deci în viitor doar cu live-uri preponderent offline, cerute explicit de unii sau alții, atunci când vor fi interesați de un subiect sau de altul: acelea nu vor fi egoiste, deși îmi vor face întotdeauna plăcere. Și voi #rezista chiar dacă va fi cerere mică. 🙂

Totuși, odată ce am început lucrul la acest canal, trebuie să mă gândesc și că ar fi putut deja să devină pentru alții ceva mai util decât aș crede eu din postura de autor. Nu știu dacă e așa, dar dacă da, vă rog să-mi spuneți; în acel caz – chiar dacă mai rar – voi mai posta câte-un episod, fie el pentru începători sau… mai ales nu numai. 😉

Actualizare: Mi s-a adus la cunoștință din două direcții diferite că episodul special pentru copii ar fi fost “foarte bun”; așa încât voi continua cu episoade similare când a) voi avea timp liber și b) mă voi simți din nou “în stare de vlogging” (dar nu promit nimic). 🙂 Totuși, până atunci iată un canal asemănător, cu siguranță interesant și acela!

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

