iOS: annoyances + best feature

Am iPhone de mai bine de o lună. L-am utilizat cât de intens am putut. Iată ce mă enervează:

  • Ștergerea se face în mod diferit în diferite aplicații, chiar și între cele de la Apple. Unele aplicații necesită swipe prealabil, altele au buton Edit ș.a.m.d.
  • De ce trebuie să fac sincronizare (fie ea și wireless, dar necesitând aceeași rețea și pus la încărcat), atunci când cumpăr un cântec de pe iTunes pe un dispozitiv și vreau să-l ascult pe celălalt dispozitiv având în vedere că folosesc același cont de iCloud? Menționez că nu folosesc Apple Music.
  • Sincronizarea favoritelor din browserul Edge al Windows 10 nu este suportată direct de aplicația iCloud. E necesar să le import în Chrome manual pentru că aceasta aplicație să le facă disponibile și pe Safari în iPhone.
  • Sunt un fanatic al aranjării aplicațiilor pe ecran. Apple nu-mi permite să nu afișez toate aplicațiile pe ecranele principale, dar mă lasă să creez oricâte ecrane doresc putând, cel mult, să grupez anumite aplicații. Dacă însă am un grup în ultima poziție de pe un ecran mi-e greu să mut acolo o aplicație venind de pe un alt ecran.
  • Când mi-am setat aplicațiile Office 365 am avut nevoie neapărat de autentificare în doi pași și de Authenticator; apoi, după câteva săptămâni/după unele update-uri am putut anula această verificare dublă (probabil exista chiar atunci un bug în aplicațiile Microsoft, eliminat ulterior.)
  • La un moment dat un update de aplicație a generat o eroare la instalare, probabil pentru că aveam în acea zonă doar internet cu lățime de bandă mai mică și/sau a fost o problemă la download. Aplicația respectivă a rămas cu iconul disabled pe ecran până am restartat telefonul.
  • Se pare că Apple nu permite aplicațiilor să ducă utilizatorul de pe un link direct în App Store pentru a specifica un rating. De fiecare dată când o aplicație încearcă asta, trebuie să mai apăs eu pe butonul Scrie o recenzie. Mai mult, odată mi s-a întâmplat că acest buton nu mai apărea. A trebuit să restartez telefonul.
  • iMessage și FaceTime nu au știut să recitească numărul de telefon după portare, până când am schimbat SIM-ul cu o clonă! (A necesitat vizită la Orange.)
  • La un moment dat o aplicație îmi tot afișa că are o notificare pe bulină roșie. Dacă o deschideam însă nu afișa nicio notificare. A trebuit să o reinstalez. (Nu știu dacă nu cumva era o problemă cu aplicația însăși, deci nu cu sistemul de operare.)

Dar sunt și lucruri care îmi plac foarte mult. Despre cele mai multe probabil știți și voi: de aceea iPhone este unul dintre cele mai dorite dispozitive din lume. Știam și eu de dinainte că sistemul de operare iOS se mișcă foarte bine, din punct de vedere al interfeței fiind foarte bine lucrat, responsive și plăcut la atingere și utilizare, în general.

Însă ceva m-a impresionat în mod deosebit:

  • Live photos: aici doream să explic ce sunt, dar mai bine vă las pe voi să căutați despre ele dacă nu știți. Pe mine m-au “lovit” când le-am folosit acasă, în familie! (La primele teste tehnice le subestimasem mult și le consideram nenecesare…)

P.S.: Am scris acest articol aproape în întregime dictând telefonului textul în limba română! Am avut nevoie doar de foarte puține corecturi. Singurele lucruri pe care nu le-a înțeles deloc au fost ghilimele și parantezele. Fapt divers: pentru semnul exclamării pot rosti chiar așa, dar pentru semnul întrebării trebuie să zic “semnul interogării”. 🙂

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

