Microsoft va vinde Android

Da, se pare că Microsoft va începe să vândă smartphone-uri cu Android – pentru început Samsung Galaxy S8 și doar în magazinele lor retail, adică nu online (ca să nu înceapă oamenii să viralizeze prea mult ideea principală: haha, Microsoft nu poate constui și vinde singur telefoane?)

Deși interesantă această știre, din punctul meu de vedere aș avea în continuare multe de cântărit dacă aș compara noul telefon, fie el și Microsoft-customized, cu iPhone 7-ul pe care care îl am deja (așadar părerea mea poate fi compromisă inconștient, recunosc):

  • Dacă aș fi mers cu Android, aș fi rămas în continuare fără un device Apple pe care să testez HTML și JavaScript, iar în viitor să dezvolt și să testez aplicații iOS (da, știu, îmi va trebui atunci și un Mac și subscripție anuală la Apple). Acesta e un lucru important pentru mine deoarece deși Android crește, iOS are în continuare o cotă de piață suficientă și stabilă.
  • Personal îmi place mai mult Touch ID decât ideea unui iris scanner (deși înțeleg că acesta din urmă ar fi mai sigur); pur și simplu pentru că de obicei vreau să folosesc telefonul doar dacă-l ating (când îl privesc poate vreau doar să observ o alertă); plus că poate-s de “modă veche” și prefer log on-ul cu Home button; ce să mai vorbim de autentificare selfie-based (aia sigur nu-i de încredere).
  • Pentru un smartphone ecranul de 4.7″ mi se pare la limita de sus a dimensiunii acceptabile. Și așa mi se pare un pic prea mare. Samsung-ul va avea 5.8″: mult prea mult.
  • Jack pentru headphones, paying system, VR integration sau heartbeat sensor – pentru mine nu prea contează momentan.
  • Personal la detalii și UX iOS-ul mi se pare încă mai bun decât orice customizare Android; n-am văzut-o pe cea a celor de la Microsoft, dar mă aștept că va fi doar de suprafață.
  • Wireless charging este important deși viteza de încărcare în acest mod este încă limitată; totuși, mi-ar fi plăcut să aibă și iPhone această funcție pentru noapte. Singură, însă, această funcție mi se pare insuficientă pentru a fi ales Samsungul.
  • Un smart camera (AI-powered) este de asemenea interesant, deși încă nu-i văd foarte multe utilizări la mine “în ogradă”.
About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

