Când nu mai funcționează funcția Spotlight pentru Windows lock screen

Am scris acu vreo lună într-un tweet așa: “a new Windows 10 lock screen #Spotlight issue: HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Lock Screen\Creative\* values emptied.”

Am avut o presimțire referitoare la ce s-a întâmplat dar n-am putut verifica până recent. Și nici n-am încercat să rezolv problema complet cât timp nu am putut verifica situația: am #rezistat tuturor tentațiilor, cu excepția faptului că am resetat acele valori din registry preluând datele de pe un alt computer unde aveam cont (aceasta însă nerezolvând problemele avute cu lock screen-ul care nu mai primea imagini actualizate).

Iată ce mi-am dat seama ulterior că s-a întâmplat, de fapt, în ordinea evenimentelor:

  • Pe la sfârșitul lui februarie am vrut să realizez niște screenshot-uri ale unor sample apps dezvoltate recent pentru niște componente UI cu scopul publicării lor online;
  • Componentele respective afișează datele utilizând un timeline și implicit focus-ează luna curentă, la începutul ei; pentru că nu doream să publicăm acele screenshot-uri cu date din trecut, am ales să schimb data sistemului la o zi din martie, în locul celei curente;
  • Probabil tocmai atunci funcția Spotlight a încercat să aducă noi imagini de afișat pentru Lock screen și probabil chiar au existat noi fotografii de adus; aceste fișiere au fost salvate pe disc cu data de martie;
  • După ce am terminat cu screenshot-urile respective, am resetat timpul sistemului la data curentă (cea din februarie);
  • De-atunci înainte însă, ori de câte ori funcția Spotlight încerca să determine dacă mai trebuie aduse imagini vedea un fișier deja adus cu o dată din viitor și presupun că serviciul crash-uia după ce inițial ștergea settings din registry (dat fiind că urma, presupun, să le fi rescris ulterior, la finalul execuției);
  • Am sesizat problema și am “rezolvat” registry-ul copiind datele de pe alt computer; totuși dacă mergeam în Settings și încercam să dezactivez și apoi să reactivez Spotlight pentru Lock screen, acele intrări în registry deveneau empty din nou (și trebuia să le import iar);
  • Abia spre sfârșitul lui martie, când data sistemului a devenit ulterioară datei alese inițial pentru screenshot taking, Spotlight a început să funcționeze corect din nou!

Concluzie: Nu schimbați niciodată data sistemului dacă nu doriți probleme ciudate în zone pe unde nici nu v-ați fi așteptat!

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

