“Neritualic”

Mie nu-mi place să execut ritualuri pentru a-mi asigura apartenența la un grup (mă aștept ca în lumea de azi grupurile să fie free). Și probabil sunt și alții ca mine. Totuși (în pofida celor scrise mai sus) am destui prieteni, iar unii dintre ei mă invită, câteodată, să particip la ritualuri de grup pe care ei le apreciază și care lor le aduc bucurie. (Nu, nu e vorba de nimic extrem, ci de lucruri cvasi-acceptate care pentru mine sunt însă… ciudate.)

Ar trebui să accept sau nu astfel de invitații? Dacă accept, nu mă simt eu prea bine în timpul practicii ritualice, dar dacă nu accept, nu se simt ei bine vreme îndelungată. Oi fi eu egoist uneori, dar nu-mi doresc nici ca prietenii mei să se simtă aiurea. Invitația lor a fost, cu siguranță, cu bună intenție, considerând că-mi va aduce și mie o oarecare bucurie.

În aceste condiții, dacă nici ei nu sunt înverșunați și mă cunosc măcar puțin – arătându-mi că înțeleg că dacă aș participa s-ar putea să nu fie conform tuturor așteptărilor lor și că nu se vor supăra în acel caz – accept să execut acțiunile necesare pentru ca ritualul comun să aibă succes (!), renunțând însă în continuare la părțile strict personale cerute de acesta și păstrându-mi astfel un grad suficient de liberate interioară, atât de necesar conștiinței mele de “neritualic”.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Sănătate și întreținere and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to “Neritualic”

  1. Tudor says:

    Ceva gen.. Scrum stand-up meetings?🙂

Add a reply

