Not-a-number

Dacă selecția naturală ne-ar permite tuturor să ne dăm seama (să simțim) că universul (și deci nici selecția naturală, cu atât mai puțin individul) nu are nici un scop ar apărea, poate, mulți nihiliști sinucigași.

Mai mult, risc să susțin că majoritatea acestora ar fi dintre cei care acum preferă să fie credincioși (eu cred că selecția naturală a indus religia ca o mare forță de grup, de mare ajutor, la un moment dat, pentru rezistența speciei).

Oamenii de știință nu s-ar schimba însă prea mult: ei ar ști că ideea reliefată (cum că viața nu are scop) poate fi adevărată sau nu, așadar ar mai aștepta dovezi noi: ar fi cel mult nihiliști nesinucigași. Ca și cum am împărți zero la zero în matematică: rezultatul nu este zero, ci oricât (aka NaN, i.e. not-a-number).

Așa-mi explic eu de ce pot fi dualist în nihilismul meu: simt că nu există un scop extern, dar îmi pot fabrica scopuri individuale și să trăiesc, astfel, (zic eu) normal, viața internă.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Miscellaneous. Bookmark the permalink.

Add a reply

