Experiențe UPC

Multă vreme am folosit doar TV analogic. Pe vremea aia UPC era “providerul TV cablu al zonei” și era relativ OK comparativ cu RDS, în special pe zona suport. Abia târziu am decis să trec pe digital și am trecut direct pe HD. Nu mi-a plăcut că mai trebuia să am grijă de un aparat – media box-ul – dar calitatea serviciilor era excelentă, mai ales că m-am abonat la un pachet cu DVR, așa că balanța a înclinat pe plus.

Mi-aș fi luat și telefonie fixă UPC – acest serviciu ar fi fost însă asociat unui alt client, persoană juridică, aflat la aceeași adresă fizică – dat fiind că utilizarea lor ar fi fost în interesul unic al acestei microîntreprinderi la care sunt asociat. Dar n-am avut cum pentru că – țineți-vă tare – în sistemul UPC nu puteau figura doi clienți la aceeași adresă fizică. Așa că multă vreme am avut telefonie fixă din altă parte, desigur, cu un al doilea cablu separat.

Pentru Internet în firmă aveam oricum deja un alt provider, în care aveam mult mai mare încredere. Aici nu voiam niciun compromis – și acum avem servicii Internet tot de la WaveNet, care s-a dovedit un partener deosebit pentru noi: nu ne lasă niciodată la greu. Subînchiriază fibra optică de la RDS, dar pentru orice problemă nu trebuie să vorbesc eu cu personalul RDS – fac ei asta.

Apoi ne-am mutat. Clădirea cea nouă avea deja infrastructură de cablu TV și Internet, dar nu și pentru telefonia fixă. Cei de la WaveNet au putut să ne cableze rapid cu fibră optică de la RDS până în garaj, unde s-a făcut o legare cu cablul UTP din interior. Supereanu!

Băieții de la UPC ne-au putut, de asemenea, racorda la rețeaua lor prin cablu coaxial. Super și asta! Deși, o primă surpriză a fost faptul că “nu am mai încăput pe stâlp” așa că ne-au legat print-un split, împreună cu altcineva!

Pentru telefonia fixă, am decis să portăm serviciul oferi de providerul inițal către UPC pur și simplu pentru că nu mai foloseam deloc linia și voiam doar să păstrăm numărul de telefon. Prețul telefoniei fixe la UPC era și mai mic. Însă a trebuit să alegem clientul existent de la adresa noastră: persoana fizică – chiar și în 2014 UPC nu accepta să aibă doi clienți la aceeași adresă (și cred că e la fel și azi)! Dar am făcut acest pas pentru că în acest fel atât serviciile TV cât și telefonia fixă sunt transmise utilizând același cablu coaxial și nu a fost nevoie să introducem noi cabluri în clădire, ce ar fi fost poate instalate parțial aparent și deci neplăcut vizual într-o clădire nouă!

Am avut însă parte de o serie de surprize neplăcute, una după alta: “echipa” de la UPC (formată dintr-un singur inginer!) ce a venit să instaleze serviciile telefonice UPC după portare nu a adus inițial niciun modem – noi nu aveam un asemenea aparat pentru că înainte aveam (pe contractul asociat persoanei fizice) doar TV. A fost necesară reprogramarea întâlnirii. Când a adus modemul, ne-am dat seama că e necesar un nou cable split, pentru că TV-ul și modemul trebuiau să aibă intrări separate, în loc să existe intrare doar pentru modem, iar intrarea TV-ului să fie o ieșire a modemului – așadar semnal mai slab. Cu chiu, cu vai, însă, modemul s-a conectat și părea că totul e OK. După instalare însă, foarte des, telefonia fixă nu mergea deloc: modemul afișa intermitent ledul de upload, indicând o eroare la transmiterea datelor dinspre noi către UPC. TV-ul mergea bine, inclusiv HD-ul, DVR-ul și funcția de search care și ea necesita upload (deși se întâmpla câteodată să nu meargă nici ea). Am sunat la service, dar răspunsul lor a fost: n-ați acceptat schimbarea infrastructurii din interiorul clădirii (adevărat – voiam să folosim cablurile preexistente), de aceea merge prost (eram sigur însă că asta era fals!) Problema s-a dovedit ulterior a fi într-adevăr “de la ei”.

După o vreme, a căzut semnalul de tot, după o furtună, atât pentru TV cât și pentru telefon. Modemul afișa eroare la conectare și download. Atunci le-am trimis din nou o cerere de suport, de data aceea online. Au venit la stâlp, au schimba toată cutia, probabil ne-au scos de pe splitul cu vecinul, și totul a început să funcționeze perfect! Acum e în sfârșit totul bine, dar a fost multă vreme cam urâtă treaba! Păcat, pentru că UPC are servicii faine și – atunci când funcționează – de calitate. Îmi place mult și serviciul de digital TV cu smart card – în sfârșit (din 2014, dacă nu chiar 2013) nu mai trebuie deloc media box pentru digital HD TV!

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Hobby-uri. Bookmark the permalink.

Add a reply

