Halal justificare!

Am auzit recent că secțiile de vot din diaspora ar fi fost supraaglomerate prin transporturi cu autobuzele, ca să iasă “sămânță de scandal”. Oh my – asta e cea mai aberantă justificare pe care am auzit-o până acum pentru incompetență! (Sau o fi rea voință?)

Chiar și dacă ar fi fost așa, iar votanții de la cozile din Londra și de prin alte părți ar fi îndurat zeci de ore pe scaune în vreun vehicul doar pentru a vota în străinătate ar fi trebuit să fie respectați în aceeași măsură cu oricare dintre cei rămași în țară. Asta pentru că așa spune Constituția – toți românii pot vota oriunde ar fi ei – n-ar fi încălcat nicio lege dacă ar fi vrut să voteze în afară!

Dacă pentru a asigura confortul la secțiile de vot din străinătate ar fi trebuit schimbată nu-știu-ce lege, trebuia convocat Parlamentul și schimbarea făcută. De-asta am ales componența legiuitorului, ca să-și facă treaba: dacă în turul 1 s-au văzut problemele, se puteau cu siguranță remedia pentru turul 2 cu totul, chiar și în condițiile triplării numărului de votanți! (Dă-o-ncolo de treabă…)

Notă: Acest mesaj nu este despre rezultatul alegerilor: nu sunt nici bucuros nici trist că a câștigat Iohannis, nici că a pierdut Ponta. (Eu mi-am anulat votul.) Și nici nu cer aici demisia întregului guvern, spre deosebire de vocile băsiste (sigur, în democrație au voie toți să strige orice, nu contest.) După mine însă, dat fiind faptul că structura Parlamentului a fost votată tot de cetățeni în 2012, ea trebuie respectată în continuare, așa cum spune tot Constituția și sunt sigur că se vor lua măsurile de rigoare la acel nivel. Am scris acest articol doar pentru că n-am putut tăcea în legătură cu acest subiect – m-au enervat prea rău fotografiile cu cozile de la vot din străinătate – și cer demisia ori demiterea acelora care se fac vinovați de problemele apărute, după cum va determina o comisie de anchetă imparțială.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Știri și politică and tagged , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

