Opoziția absentă

Cineva m-a întrebat recent dacă i-aș da în continuare votul meu lui Crin Antonescu, având în vedere faptul că a fost mereu absent de la votul din Senat în ultima sesiune parlamentară.

Răspunsul meu este oarecum complex, incluzând și câteva observații despre puterea și opoziția din România anului 2011, în general:

  1. Părerea mea despre PDL & company rămâne aceeași (se mențin pe ultimul loc pe lista mea de opțiuni: yuk);
  2. Deși ar fi părut că opoziția unită (USL) ar fi putut avea mult mai multe de spus și mai ales de făcut, în special – după cum așteptam eu – dezvăluri majore concrete referitoare la abuzurile puterii (despre care, zic eu, ar fi putut obține ușor probe din teritoriu), dar și nenumărate procese intentate în justiție pe baza acestora, sunt momentan dezamăgit: outputul ei comun maximal a fost, cel puțin până acum, format doar din câteva amenințări generale și doar din puține propuneri legislative reale (contorizându-le doar pe cele de calitate înaltă, conform părerii mele, indiferent însă dacă au fost sau nu adoptate). S-a adunat și o scurtă listă de vorbe-n vânt presă, inclusiv promisiuni (dintre care unele vădit populiste), dar liderii partidelor de opoziție nu au reușit, se pare, să aducă în jurul lor consultanți suficient de buni, pentru că s-a văzut în reacțiile și declarațiile acestora o stângăcie și o lentoare intelectuală care mi se pare de prost augur pentru o eventuală următoare putere (seamănă cu cea am trăit și în ultimele decenii);
  3. Cred că eventualul procent majoritar obținut de opoziție la alegerile următoare va fi obținut strict prin vot negativ: și eu tot așa aș vota;
  4. Referitor strict la Crin Antonescu, faptul că lipsește sau nu din Parlament nu este definitioriu; însă ar fi fost într-adevăr corect față de alegători să-și facă timp pentru slujba sa – zic eu – principală, indiferent de toate celelalte;
  5. Totuși, din alt punct de vedere, un președinte absent e mai bun decât unul jucător la cacealma;
  6. Personal, aș vrea ca (dacă USL câștigă alegerile) PNL să obțină rolul executiv, nu președinția țării (aș fi vrut o rocadă cu PSD): mi se pare mai importantă pentru țară (în pofida părerii populare generale) funcția șefului guvernului decât cea a șefului statului.

PS: Nu înțeleg de ce se bate atât tam-tam pe comasarea alegerilor: mie mie mi se pare OK și în continuare democratic, chiar dacă votăm în aceeași zi atât pentru parlamentare cât și locale. (Opoziția trebuie doar să aibă grijă ca puterea să nu joace incorect și cred că, dacă vrea, poate face asta, indiferent de toate suspiciunile referitoare la controlul absolut al unor instituții ale statului din partea acesteia din urmă: motivul e reprezentat de faptul că România nu e – cel puțin deocamdată – un stat închis, la alegeri participând observatori și reprezentanți ai presei din întreaga lume, iar cât timp este libertate, puterea depinde major de outputul extern favorabil.)

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Știri și politică and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Add a reply

