Pasiune feroviară (Romanian)

Poveste fără scop: scrisă doar ca să pierd timpul (așteptând să-mi trimită un client o parolă); de citit/comentat: numai dacă aveți timp.

De ce-mi plac trenurile (și în general, feroviarele, în special CFR)? Nu știu sigur. Țin minte, însă, că odată, când eram mic, un unchi de-al mamei mele m-a întrebat ce vreau să fiu când o să mă fac mare; n-am știut să-i răspund așa că mi-a propus meseria de "boctăr" (pronunțat cu o ca în ardelenescul "no"): nu era vorba despre controlorul de bilete (cum se mai aude uneori în zilele noastre), ci despre persoana care informa călătorii despre mersul trenurilor (la ghișeul de informații și prin sistemul de sunet al gării). Mi-a plăcut ideea, mai ales că aveam probabil în sânge plăcerea pentru exact (pe urmă am apreciat fizica și alte științe exacte, sau chiar informatica, deși o doză importantă de creativitate este necesară în toate acestea). Ei bine, trenurile aveau un orar extraordinar din acest punct acesta de vedere (de la orar până la respectarea lui era o cale lungă și pe-atunci, ca și pe-acum, dealtfel, dar asta-i o altă poveste): spre deosebire de autobuze, care plecau din autogară fie la ora 12:00, fie la 12:15, trenurile puteau pleca la 11:59, 12:01 sau 12:13. Acest lucru m-a convins, cred, să fac o pasiune pentru feroviar ce a rămas până azi.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Hobby-uri. Bookmark the permalink.

Add a reply

