Viena, Austria, ziua 1 (Romanian)

La Viena, Austria.

Deși trenul de la Budapesta la Viena a fost mult mai scump, comparând prețurile dus-întors de la Cluj la Budapesta și de la Cluj la Viena, a fost super. Între Budapesta și viena am călătorit cu un inter-city, stil autobuz, dar cu mult spațiu între scaunele față în față, măsuță pt. a servi ceva mâncare, aer condiționat, foarte silențios și foarte puțin zguțuitor (și liniile ferate sunt de "vină").

Ajunși în Viena am încercat să cumpărăm un Vienna Card (care ne dă dreptul la transport local cu orice mijloc de transport, inclusiv metrou, plus alte reduceri pe la muzee și unele restaurante pt. o perioadă de 72 ore (găsisem pe Internet informații despre acest vienna Card). Ei bine, după ce ne-am informat că se cumpără de la ghișeele pt. achiziționarea de bilete obișnuite de tren, am mers și noi la ghișeul nr. 4 și cum nu prea știam niciunul bine germană (eram un grup de 5 persoane) ne-am tot chinuit în engleză și germană stâlcită să aflăm mai multe informații și să cumpărăm. Culmea însă, cea de la ghișeu era româncă! Ne-a auzit când vorbeam între noi în română și ne-a zis că-i româncă și că putem vorbi româna🙂

Orașul e superb, centrul e deosebit. Cred că n-am văzut un oraș mai fain. Pun și niște poze în curând. Clădirile sunt toate, dar absolut toate, renovate sau în curs de renovare, drumurile deși mai au gropi sau mai sunt în unele locuri crăpături pe trotuar, sunt folosite corect, nu am văzu claxonări, înjurături și nici mașini parcate pe Oprirea interzisă.

Orașul e mare, dar cu metroul ajungi aproape oriunde oricând, chiar dacă trebuie să schimbi magistrala, depinzând de locul unde ai nevoie să mergi. Călătoria cu metroul e silențioasă și sunt peste tot informații, nu te poți rătăci sau pierde. Dacă ai o hartă a Vienei, cum avem noi, e super!

Prin oraș am găsit și un centru de informare turistică a… României! Cu informații despre Sibiu, capitala culturală în 2007 și altele! Numai că am ajuns prea seara și era deja închis. Dar era în centrul centrului! Pun și niște poze în curând.

O chestie pe care mai vreau s-o relatez e faptul că în față la catedrala Sf. Ștefan (cea mai mare din Viena – și chiar e mare) ne-a acostat unu’ îmbrăcat în haine de epocă, cică era croat și-l chema Adrian, dar vorbea… română! Ne invita să luăm ceva bilete la nu știu ce concert (cum este numai de Revelion), cică ne face reducere la 30 Euro, de la 38, și că ne dă și unul gratis din 5 bilete, pt. că zice el că unul e student la muzică sau nu știu ce! Noi am crezut în majoritate că e doar o șmecherie, și nu ne-am luat bilete. Dar am apucat de l-am filmat, și dacă nu există concertul unde a zis el, îl dăm în gât la Primăria Viena pe site.🙂

La hotel e OK, 3 stele, TV, Internet și destul de fain în interior. Am și de-aici niște poze.

Revin cu alte informații în zilele viitoare, după ce mai vizităm…

Actualizare: Pozele sunt postate aici!

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Călătorie. Bookmark the permalink.

Add a reply

