Windows Vista Beta 1 (Romanian)

Salutări. Scriu acest mesaj din Internet Explorer 7 (Beta 1) din Windows Vista (Beta 1), pe care tocmai l-am instalat ieri dar pe care abia azi am apucat să-l testez un pic.
 
Per ansamblu nu am o părere foarte proastă. Atât pot să spun de bine, cel puţin după primele impresii – mai ales după vizualizarea UI-ului şi a primelor funcţionalităţi (cele aşteptate).
 
E adevărat, Search-ul merge f. bine şi poţi căuta elemente diverse cu criterii uşor definibile precum în Windows Media Player. Conceptul de Virtual Folders e foarte interesant şi va fi cu siguranţă un succes dar aici apar deja primele mele dezamăgiri: în primul rând, Virtual Folders e bazat pe un sistem intrinsec din Windows care actualizează continuu indecşi XML referitori la fişierele existente în NTFS şi Virtual Folders nu sunt altceva decât Search-uri bazate pe criterii predefinite. Indexarea este deja utilizată şi în sisteme pre-Vista, precum MSN Search Toolbar care îmi merge f. bine în Windows XP-ul meu. În al doilea rând, există un mare potenţial de confuzie între Documents din Start care merge spre virtual folderul All Documents, care nu este acelaşi cu folderul Documents al userului curent şi nici cu folderul Documents din folderul Public (vechiul All Users). Totuşi, în All Documents, sunt vizibile şi cele două foldere Documents, după cum este normal de fapt, fiind un virtual folder. La fel pentru Pictures and Videos, Music… Mai există şi un anume Games (care mă rog, poate fi util, deoarece de multe ori vedeam jocurile ca diferite de "programele" instalate…) Dar lipseşte Contacts care probabil era bazat exclusiv pe WinFS şi care nu mai există în buildurile fără intenţie de WinFS (sau o fi alt motiv pt. lipsa lui dar eu nu-l văd nicicum deocamdată – poate mă ajutaţi voi cu un comments).
 
Searchul din Start Menu e de asemenea f. util.
 
Internet Explorer 7 vine cu tabbed browsing implicit şi merge destul de frumos. Are şi suport intrinsec pt. RSS. Asta e foarte fain.
 
Dar cea mai mare dezamăgire este lipsa Sidebar-ului care a fost disponibil iniţial în build 4094 de exemplu, şi care era un feature promiţător din punctul meu de vedere. Desigur, mulţi au spus că ocupă loc pe ecran fără să aducă multă funcţionalitate, dar nu cred că trebuia scos de tot, din moment ce oricum a fost realizat (cel puţin core-ul său), ci mai degrabă disabled by default. Cine vrea să şi-l poată activa. Eu folosesc MSN Premium Dashboard care e destul de asemănător ca idee (deşi mai puţin puternic decât promitea buildul 4094 din Longhorn şi celelalte informaţii disponibile pe Web) şi îmi place foarte mult, nu simt lipsa spaţiului deşi am doar 1024 pixeli pe orizontală pe laptopul meu…
 
Well, am auzit recent că Sidebar-ul va reveni în forţă (sau deja a revenit în buildurile interne) dar oricum impresia despre Beta 1 a fost destul de proastă… Sper să mi se îmbunătăţească în timp, spre Beta 2 încolo.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet. Bookmark the permalink.

Add a reply

