Ora de vară pe Windows XP (Romanian)

Din păcate, time-zone-ul "(GMT+02:00) Bucharest" al Windows XP nu este corect definit în ceea ce priveşte trecerea la ora de vară (şi înapoi la standard).

Într-adevăr, odată cu modificările din 1997 prin care ţara noastră trece înapoi de la ora de vară la cea standard numai în ultima duminică din octombrie (şi nu în septembrie, ca înainte de 1997) au fost deja preluate în XP (spre deosebire de Windows 2000), însă nu s-au corectat orele la care se fac cele două schimbări, şi anume, ora 3:00, respectiv 4:00: momentan sunt păstrate tot orele 0:00 şi respectiv 1:00 pentru efectuarea schimbărilor.

Aceasta probabil că nu este deosebit de deranjant pentru majoritatea dintre noi, însă eu aseară am lucrat începând de pe la ora 22 pe computerul personal, şi când am terminat cu lucrul, mă uit şi eu la oră: 01:22. Aiurea! Chiar am crezut pe moment, şi m-am gândit că a durat cam mult ceea ce am avut de lucru şi că devin cam încet – bătrâneţea! Nu am băgat de seamă că Windows mi-a schimbat ora mai repede decât trebuia!

Am luat legătura cu Microsoft pentru a face ceva în privinţa aceasta, deoarece pentru alte domenii aceste 3 ore ar putea fi critice dacă ora nu este corectă pe sistem.

În schimb, dacă ştie cineva un tool (sau chei în regiştri) pentru modificarea definiţiei time-zone-urilor, ar fi foarte apreciat un comment.

Pentru moment, ca workaround, puteţi folosi time-zone-ul "(GMT+02:00) Helsinki, Riga, Tallinn" pentru a avea time-zone-ul corect al României.

About Sorin Dolha

My passion is software development, but I also like physics.
This entry was posted in Computere și Internet. Bookmark the permalink.

Add a reply

